lördag 2 maj 2015

Fiske...

Lördag 25/4: Åkte till Karlsdal o fiska efter regnbåge. Var en trög dag, men vi lyckades lura upp 2 st på ca 2,5 kg styck. Jag fick min på fluga, fiskade nästan bara med fluga hela dagen.


Regnbågen tog på en självbunden rosa/orange Flicka.


Fredag 1/5: Åkte till Svarttjärn, Villingsberg o flugfiskade med 2 kompisar. Det började bra för dom, fisk på första kastet (Tävlingsfluga bunden av mig) o typ 4-5 kastet. Jag fick vänta lite längre än så, iaf 10 kast innan det ryckte till i min lina. Vägde aldrig fisken jag fick, men ca 2,3-2,5 kg. Tappade även 4 st under förmiddagen, varav en drog av tafsen (0,24 spets). Jag fick nöja mig med en fisk, medans kompisarna fiskade fullt.
Även denna fisken tog på en självbunden rosa/orange Flicka.


Får se om det blir nåt fiske nästa helg, hoppas givetvis på det.

Tight lines !!!

/Jani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar