måndag 3 oktober 2016

Nytt PB...

Denna grisen fick jag 25/9 i Fisklösen, Karlsdal. Den tog på en liten zonkerflugan som jag snurrade ihop kvällen innan.



Fisken vägde in på 6,88 kg o var ca 70 cm lång. Använde min klass 5 utrustning, vilket är i klenaste laget för den storleken på fisk. 0,22 hade jag i tafs, med brottstyrka på 5,2 kg. Fick ta den tid det tog, för att tafsen skulle hålla. Efter ca 30 minuter kunde jag ta upp fisken, med gälgreppet. Håven jag hade med mig, hade för liten öppning, så den gick inte in i den när tafsen var sträckt.


Fick sen senare även en lite mindre regnbåge, på samma fluga. Den vägdes in på 3,17 kg.


Så jag hade med mig över 10 kg fisk (5,6 kg filé) med mig hem den dagen.
Bästa är att detta var en födelsedagspresent, så jag klagar inte det minsta :)

TIght lines !!!

/Jani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar