torsdag 18 juni 2015

Fiske...

Jag har varit lite slö med uppdateringar den sista tiden. Men fiske har det blivit, lite iaf.

Varit o fiskat i Kilsbergens vatten ett par ggr, med brorsan o med kompisar.

Karlsdal: Åkte upp dit med bror, för att testa lyckan. Var lågtryck o fallande barometer, så visste att det skulle bli trögt fiske. O det visade sig stämma. Lyckades få en regnbåge på över 3 kg, samt tappa en. Roliga var att flugan satt inte i munnen, utan framför ryggfenan :-)



Villingsberg/Karlsdal: Var uppe med några kompisar o flugfiskade. Var en trög morgon för min del, inte ett pet på mina flugor i Svarttjärn. Men andra hade turen o få en eller flera där.
Sen åkte vi till Trehörningen, där tog det inte många kast innan jag fick en, två o tre regnbågar :-)
Första på en egenbunden tävlingsfluga o dom två andra på boobyfluga. Fina bitar på 2,6kg, 3,4kg o 3,5kg, Den på 3,4kg lyckades jag kroka i bröstfenen :-D


Nu är det midsommar o dåligt väder = inget fiske för min del.

Tight lines !!

/Jani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar