söndag 10 maj 2015

Flugfiske...

Var till o flugfiskade Svarttjärn, Villingsberg igår.

Det fick över förväntan, fyllde kvoten innan kl 8 på morgonen. Började dagen med några nytillverkade fulingar, men dom ville inte fiskarna bita på. Inte förens jag knöt på en orange tävlingsfuling. Då tog det inte lång stund innan första högg, o även de två andra högg tätt inpå.
Så jag fick sätta mig o dricka kaffe, o titta på medans kompisarna försökte fylla sina kvoter. Även dom fiskade med tävlingsfulingen (bunden av mig) o av 9 fiskar, så togs 8 av den flugan. Nu måste jag börja fylla på med den flugan, börjar bli tomt i asken.


Största regnbågen vägde 3 kg blankt, dom två andra 2,4 kg o 1,95 kg.

Nu får det bli en paus från regnbågsfisket, måste tillaga fiskarna så det finns plats i frysen.


Tight lines !!!

/Jani

2 kommentarer: