onsdag 1 maj 2013

Fiske

Tog en 2 dagars med Triss i helgen som gick.
Lördag utgick vi ifrån Kristinehamn o hade ett strålande väder på morgonen. Tog oss ut till några gamla positioner o fick några småttingar. Senare på dagen så fick vi några godkända, varav en höll på att bli katastrof när en finsk båt styrde rätt mot oss när jag stod o drillade fisk. Men efter några väl valda ord på radion (på finska) så styrde dom direkt ifrån oss. Dagen slutade med 4-2 till mig !! :-D
3 lax o 3 öringar, varav 2 godkända, resten för smått. Ingen fena.

Söndag utgick vi ifrån Otterbäcken o hade lite guppigare väder under hela dagen. Men trots det så blev det lite fisk, dock för smått allting. Men vad gör det, vi fick drilla lite fisk iaf. 6 st i båten o samtliga simmar vidare i sjön.

Nu till det tråkiga, verkar som jag har blivit mer känslig mot guppandet som kan förekomma ute på sjön. Så därav det nya namnet på bloggen. Vet inte om det kan bero på min operation som jag gjorde i augusti förra året. Nåväl, blir o besöka apoteket innan helgen o köpa medicin emot det.

På lördag så ska jag låna Trissens gäddräcer o delta i Böppa Pike Open på Vismen i Björneborg. Får se hur det äventyret kommer sluta.

Tight lines !!

/Jani, den sjösjuke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar