måndag 3 december 2012

Dåligt......

Ja, jag har uppdaterat dåligt den sista tiden. Men det har blivit lite fiske sen sist. Bland annat regnbågsfiske o laxtrolling.

Regnbågsfisket skedde i Villingsberg, åkte dit o latmetade med Thomas (LillGösta). Blev en kylslagen dag ute vid sjön, men jag lyckades lyfta upp en regnbåge på 2,31kg. Den ska in i röken här snart o upp på julbordet.

Laxtrollingen skedde igår, på vänern. Tanken var att vi skulle utgå från Kristinehamn, men där hade rampen redan frusit (ca2-3cm is 50m ut). Så det var bara o åka till Baggerud o lägga i där. Även Team Mieko Värmland o Team T.O.P.P anslöt. Vi åkte norröver o började fiska från Olyckan mot Lakholmen. Hade ett hugg på utsläpp men den släppte efter ett par knyckar. Sen efter att vi hade fått i alla spön, så tog det kanske 20-30 minuter, då åkte vi in i ett dubbelhugg (båda på min sida) :-D En förliten klippt lax o en godkänd 67cm lax. Så vi började snurra runt där hela dagen, o det slutade med 14 laxkontakter. Tommy hade dagens största lax, 87cm, dock med en fena för mycket. Men jösses vilken dans den bjöd upp till :)
Av de 14 kontakter vi hade, så var det 1 vildfisk, 1 godkänd o 12 förkorta klippta laxar. Så framtiden ser ju ljus ut iaf. Sen så fick jag dagens längsta fisk, 100+cm grönöring.

 


Passade även på att besöka kyrkan i lördags, då en av mina bästa vänner ingick äktenskap. Ett vackert bröllop o en mycket trevlig bröllopsfest, som jag tyvärr fick lämna lite för tidigt :-(

Nu börjar sjöarna frysa på när termometern visar närmare -15-20 grader. Men se upp om ni MÅSTE ge er ut på isarna. Dom är INTE tjocka än !!

Tight lines !!

/Jani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar