söndag 28 oktober 2012

Dåligt med inlägg..

Ja, det har varit dåligt med det..

Förra helgen åkte jag o Trissen till Granvik, hamnen o viken låg som en spegel när vi kom fram.. Var några båtar som redan hade sjösatte när vi kom fram.. Pratade lite med ett team, fick lite betestips m.m.. Packade, sjösatte o åkte ut.. Bytte massa beten under dagen.. När jag står o sätter 3:e spöt efter betesbyte, så ser jag hur riggspöt beter sig konstigt.. Men tänkte inte mer på det, tog en macka o körde vidare..1½ timme senare tänkte jag byta bete på riggen.. Rycker lös den o börjar veva in, tänker att faan vad tungt det går, o så börjar det rycka emot.. Faan, det är ju fisk på !! Håvar fisken, en röding på 51cm.. Jaha, då kanske jag ska köra vidare med det betet en stund till, men inget mer händer på min sida under dagen..
Tommy lånar ett bete av mig, o tog 2 för korta rödingar med det.. En NK sked, i färgen grön.. Min röding tog på en vit Flutterspoon..


Igår tog vi (jag o Trissen igen) en gäddtävling på Ölen, mot Mieko Värmland.. Solig o lugn, men kall dag.. Börjar med trassel, bottennapp o ett bomhugg.. Sen så började fisken att fastna, några iaf, vi körde under 6 timmar.. 9 gäddor upp i båten, mot Miekos 4.. WOHOO, vinst för båten (förlust för mig i båten, 7-2).. Tommy hittade verkligen betet för dagen.. Men men, får gråta ytterligare en vecka :'(



Tight lines !!

/Jani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar